Logo Stormarkskolen

VISIONER

Vi vil være Lollands bedste skole.

På Stormarkskolen går alle børn, unge og voksne glade og smilende til og fra skole. Børn og unge møder ind til et rummeligt og mangfoldigt fællesskab, hvor de mødes af åbne og tillidsfulde voksne, der ser dem og gerne vil dem. Alle på Stormarkskolen skal mærke, at de er betydningsfulde. Eleverne skal opleve meningsfyldte skoledage, hvor de føler sig involveret og opnår læring samt indsigt i egen læringsevne. Forældre skal føle sig anerkendte og inddragede. Visionen er, at den samlede skolegang understøtter børnene og de unge i løbende at udvikle egne værdier og livsduelighed, så de er trygge ved at træffe det næste valg i deres videre uddannelses- eller erhvervsmæssige forløb.

Visionen for at lykkes er et stærkt, anerkendende og ligeværdigt samarbejde mellem elever, forældre og skole.

På Stormarkskolen er visionen, at ledelsen i samarbejde med medarbejderne skaber en sund og positiv kultur, hvor en konstruktiv, åben og undersøgende dialog er fremherskende. Stormarkskolen skal være en attraktiv arbejdsplads med en høj faglighed og rig mulighed for udvikling. Medarbejderne skal føle sig betydningsfulde og opleve meningsfyldte arbejdsdage, hvor de er inddragede og medansvarlige for trivsel, udvikling og læring.

Stormarkskolen skal være det naturlige skolevalg.